هدف از اجرای این پژوهش بررسی تاثیر روش داستانگویی با تکیه بر داستانهای کلیله و دمنه بر بهبود خودپنداره کودکان است. جامعه آماری این پژوهش دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی منطقه دو آموزش و پرورش شهرتهران در سال تحصیلی 91-90 میباشد. روش نمونهگیری با توجه به هدف پژوهش (بهبود خودپنداره) بدین شیوه اجرا شد که با پیشآزمون خودپنداره کودکان پیرز-هریس، تعداد 15 نفر از دانش آموزان، با خودپنداره ضعیف، به عنوان گروه آزمایش انتخاب شد و در یک دوره ده جلسهای به جهت بهبود خودپنداره، شنیدن داستانهای کلیله و دمنه را تجربه کردند. هر دو گروه آزمایش و گواه درمعرض پسآزمون خودپنداره قرارگرفتند. دادهها با توجه به فرضیه تحقیق ، توسط تحلیل کوواریانس موردتحلیل آماری قرارگرفت. نتایج تحلیل آماری نشان داد که روش داستانگویی مبتنی برکلیله ودمنه بر بهبود خودپنداره کودکان اثردارد.
قدسی, نسیم السادات, شفیع آبادی, عبدالله, سودانی, منصور, سودانی, منصور. (1391). بررسی تأثیر روش داستانگویی مبتنی بر کلیله و دمنه بر بهبود خودپنداره کودکان دختر پایه چهارم ابتدائی. فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده, 1391(19), -.
MLA
نسیم السادات قدسی; عبدالله شفیع آبادی; منصور سودانی; منصور سودانی. "بررسی تأثیر روش داستانگویی مبتنی بر کلیله و دمنه بر بهبود خودپنداره کودکان دختر پایه چهارم ابتدائی". فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده, 1391, 19, 1391, -.
HARVARD
قدسی, نسیم السادات, شفیع آبادی, عبدالله, سودانی, منصور, سودانی, منصور. (1391). 'بررسی تأثیر روش داستانگویی مبتنی بر کلیله و دمنه بر بهبود خودپنداره کودکان دختر پایه چهارم ابتدائی', فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده, 1391(19), pp. -.
VANCOUVER
قدسی, نسیم السادات, شفیع آبادی, عبدالله, سودانی, منصور, سودانی, منصور. بررسی تأثیر روش داستانگویی مبتنی بر کلیله و دمنه بر بهبود خودپنداره کودکان دختر پایه چهارم ابتدائی. فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده, 1391; 1391(19): -.