هدف از اجرای این پژوهش بررسی تاثیر روش داستانگویی با تکیه بر داستانهای کلیله و دمنه بر بهبود خودپنداره کودکان است. جامعه آماری این پژوهش دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی منطقه دو آموزش و پرورش شهرتهران در سال تحصیلی 91-90 میباشد. روش نمونهگیری با توجه به هدف پژوهش (بهبود خودپنداره) بدین شیوه اجرا شد که با پیشآزمون خودپنداره کودکان پیرز-هریس، تعداد 15 نفر از دانش آموزان، با خودپنداره ضعیف، به عنوان گروه آزمایش انتخاب شد و در یک دوره ده جلسهای به جهت بهبود خودپنداره، شنیدن داستانهای کلیله و دمنه را تجربه کردند. هر دو گروه آزمایش و گواه درمعرض پسآزمون خودپنداره قرارگرفتند. دادهها با توجه به فرضیه تحقیق ، توسط تحلیل کوواریانس موردتحلیل آماری قرارگرفت. نتایج تحلیل آماری نشان داد که روش داستانگویی مبتنی برکلیله ودمنه بر بهبود خودپنداره کودکان اثردارد.
قدسی, نسیم السادات, شفیع آبادی, عبدالله, سودانی, منصور, & سودانی, منصور. (1391). بررسی تأثیر روش داستانگویی مبتنی بر کلیله و دمنه بر بهبود خودپنداره کودکان دختر پایه چهارم ابتدائی. فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 7(19), -.
MLA
نسیم السادات قدسی; عبدالله شفیع آبادی; منصور سودانی; منصور سودانی. "بررسی تأثیر روش داستانگویی مبتنی بر کلیله و دمنه بر بهبود خودپنداره کودکان دختر پایه چهارم ابتدائی", فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 7, 19, 1391, -.
HARVARD
قدسی, نسیم السادات, شفیع آبادی, عبدالله, سودانی, منصور, سودانی, منصور. (1391). 'بررسی تأثیر روش داستانگویی مبتنی بر کلیله و دمنه بر بهبود خودپنداره کودکان دختر پایه چهارم ابتدائی', فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 7(19), pp. -.
VANCOUVER
قدسی, نسیم السادات, شفیع آبادی, عبدالله, سودانی, منصور, سودانی, منصور. بررسی تأثیر روش داستانگویی مبتنی بر کلیله و دمنه بر بهبود خودپنداره کودکان دختر پایه چهارم ابتدائی. فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 1391; 7(19): -.