TY - JOUR ID - 201576 TI - بررسی تأثیر روش داستان‌گویی مبتنی بر کلیله و دمنه بر بهبود خودپنداره کودکان دختر پایه چهارم ابتدائی JO - فرهنگی تربیتی زنان و خانواده JA - CWFS LA - fa SN - 2645-4955 AU - قدسی, نسیم السادات AU - شفیع آبادی, عبدالله AU - سودانی, منصور AU - سودانی, منصور AD - دانشگاه علوم و تحقیقات واحد خوزستان AD - دانشگاه علامه طباطبایی نور اصفهان AD - دانشگاه شهید چمران اهواز Y1 - 2012 PY - 2012 VL - 7 IS - 19 SP - EP - KW - داستان گویی مبتنی بر کلیله و دمنه KW - خودپنداره KW - کودکان DO - N2 - هدف از اجرای این پژوهش بررسی تاثیر روش داستان­گویی با تکیه بر داستان­های کلیله و دمنه بر بهبود خودپنداره کودکان است. جامعه آماری این پژوهش دانش­آموزان پایه چهارم ابتدایی منطقه دو آموزش و پرورش شهرتهران در سال تحصیلی 91-90 می­باشد. روش نمونه­گیری با توجه به هدف پژوهش (بهبود خودپنداره) بدین شیوه اجرا شد که با پیش­آزمون خودپنداره کودکان پیرز-هریس، تعداد 15 نفر از دانش آموزان، با خودپنداره ضعیف، به عنوان گروه آزمایش انتخاب شد و در یک دوره ده جلسه­ای به جهت بهبود خودپنداره، شنیدن داستان­های کلیله و دمنه را تجربه کردند. هر دو گروه آزمایش و گواه درمعرض پس­آزمون خودپنداره قرارگرفتند. داده­ها با توجه به فرضیه تحقیق ، توسط تحلیل کوواریانس موردتحلیل آماری قرارگرفت. نتایج تحلیل آماری نشان داد که روش داستان­گویی مبتنی برکلیله ودمنه بر بهبود خودپنداره کودکان اثردارد. UR - https://cwfs.ihu.ac.ir/article_201576.html L1 - https://cwfs.ihu.ac.ir/article_201576_e6399279b68935cd72ced0fc03cade9d.pdf ER -