استراوس، انسلم؛ کربین، جولیت (1391). مبانی پژوهش کیفی: فنون و مراحل تولید نظریه زمینهای. ترجمه ابراهیم افشار. تهران: انتشارات نی.
انتظاری، یعقوب (1388). عرضه الگویی برای هماهنگسازی نظام آموزش عالی با تحولات مبتنی بر دانش در نظام اشتغال، مورد برنامه پنجم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگ. برنامهریزی در آموزش عالی. س سوم. ش 15: 1 ـ 27.
ایزدی، صمد؛ صالحیعمران، ابراهیم؛ قربانی، عادل (1389). ارزیابی وضعیت دانشآموختگان دانشگاه علمی کاربردی. انجمن آموزش عالی ایران. س 3. ش 2: 1 ـ 24.
ایمان، محمدتقی (1391). روششناسی تحقیقات کیفی. قم: انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
بازرگان، عباس (1387). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته. تهران: نشر دیدار.
برزگر، محمودی؛ نویدی، احد (1383). بررسی وضعیت اشتغال دانشآموختگان رشتههای نقشهکشی ساختمان و حسابداری، شاخه کاردانش. فصلنامه تعلیموتربیت. ش 77: 113ـ152.
برنامه اشتغال فراگیر (1396). تصویبنامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی. جلسه سی و ششم مورخ 18/2/1396. قابل بازیابی در:
پورقاسم، شهلا (1381). بررسی وضعیت اشتغال زنان تحصیلکرده. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته جامعهشناسی. دانشگاه آزاد اسلامی.
خسرویپور، بهمن؛ سلیمانپور، محمدرضا (1389). تبیین نقش ویژگیهای فردی مؤثر بر اشتغال دانشآموختگان دختر آموزش عالی. مطالعه موردی: دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین ـ اهواز. زن در توسعه و سیاست. دوره 8. ش 31: 203 ـ 220.
زینلیزاده، لیلا؛ زینلیزاده، اعظم (1391). مهارتآموزی کارافرینی و بهرهوری مهارتآموختگان. کنفرانس ملی کارافرینی. کارافرینی و مدیریت کسبوکارهای دانش بنیان. بابلسر، شرکت پژوهشی طرود شمال. قابل بازیابی در: https://www.civilica.com/KNOWLEDGEBASE01_145.html
شادفر، حوریه؛ لیاقتدار، محمدجواد؛ شریف، مصطفی (1390). بررسی میزان انطباق برنامه درسی رشته مدیریت و برنامهریزی آموزشی با نیازهای دانشجویان. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی. ش 62: 123 ـ 146.
شجاعنوری، فروغالصباح (1383). بررسی نقش دانشگاهها در افزایش توان اشتغال دانشجویان. مطالعه موردی: دانشگاه ساری انگلستان و الزهرا(س) ایران. پایاننامه دکتری رشته علوم تربیتی. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه الزهرا.
شیخیفر، رضا؛ کوکنار، جلالالدین (1395). بررسی نقش متقابل فرهنگ کار و مهارتآموزی براساس اقتصاد مقاومتی با استفاده از الگوی دیمتل (مطالعه موردی در شهرک صنعتی ایبکآباد اراک). پنجمین همایش ملی و چهارمین همایش بینالمللی مهارتآموزی و اشتغال. تهران.
صالحیعمران، ابراهیم (1385). وضعیت اشتغال دانشآموختگان زن: مطالعهای موردی. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی. ش 39: 41 ـ 60.
صالحیعمران، ابراهیم؛ یغموری، سعید (1389). بررسی مهارتهای اشتغالزای بازار کار با توجه به اقتصاد جهانی در برنامههای درسی آموزش عالی. مطالعات برنامه درسی. ش 16: 165 ـ 188.
فانیخیاوی، رسول؛ معلمیخیاوی، عبدالرحمن؛ اسمعیللو، یاسر؛ ایوبیان، علی (1391). خلاقیت و توانمندی دانشآموختگان دانشگاه آزاد اسلامی در بحث اشتغال. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی. دانشگاه آزاد اسلامی. ش 4: 149 ـ 167.
فراستخواه، مقصود (1395). روش تحقیق کیفی در علوم اجتماعی با تأکید بر نظریه برپایه (گراندد تئوری: GTM). تهران: انتشارات آگاه.
فروزانی، معصومه؛ زمانی، غلامحسین؛ یزدانپناه، مسعود (۱۳۸۸). نگرش آموزشگران کشاورزی نسبت به استفاده از رویکرد حل مسئله در آموزشهای ترویجی. سومین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی، مشهد. انجمن ترویج و آموزش کشاورزی ایران. قابل بازیابی در:
http://www.civilica.com/Paper-TARVIJCONF03-TARVIJCONF03_170
فلاحتی، لیلا؛ محبوبیشریعتپناهی، نسیمالسادات (1394). بررسی تحلیلی از وضعیت اشـتغال زنان دانشآموخته آموزش عالی. خبرگزاری مهر. شناسه خبر: 2967743. ۲۵ آبان ۱۳۹4.
قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (1400 ـ 1396). مصوب 14/12/1395 مجلس شورای اسلامی. سامانه ملی قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران. قابل بازیابی در: http://qavanin.ir/Law/TreeText/257240#2373538
قانون نظام جامع آموزشوتربیت فنی، حرفهای و مهارتی (1396). نظام جامع آموزشوتربیت فنی و حرفهای و مهارتی مصوب مورخ 24/۸/1396 مجلس شورای اسلامی. قابل بازیابی در:
قدیریمعصوم، مجتبی؛ سوری، فرشاد؛ چراغی، مهدی (1393). نقش توانمندی شغلی زنان در توسعة اقتصادی نواحی روستایی. مطالعة موردی: بخش کونانی شهرستان کوهدشت. پژوهش و برنامهریزی روستایی. س سوم. ش 6.
لیاقتدار، محمدجواد؛ یزدخواست، بهجت؛ نقوی، فتانه؛ سمیعی، فاطمه (1386). تأثیر و نقش اشتغال، اعتبار مشارکت سیاسی در گرایش زنان به آموزش عالی براساس نگرش دانشجویان دختر دانشگاههای اصفهان. مطالعات زنان. س اول. ش 3: 179 ـ 196.
محمودیان، حسین؛ رشوند، مرجان (1391). اشتغال زنان دانشآموختگان آموزش عالی و عوامل اجتماعی جمعیتی مؤثر بر آن. زن در توسعه و سیاست. دوره 10. ش 1: 83 ـ 104.
مرکز آمار ایران (1395). نتایج تفضیلی سرشماری عمومی نفوس و مسکن تهران. قابل بازیابی در:
http://www.amar.org.ir/Portals/0/Files/fulltext/1395/n_nank_95_3_v2.pdf
مؤمنیمهمویی، حسین؛ کرمی، مرتضی؛ مشهدی، علی (1391). بررسی میزان آموزش مهارت اشتغالزای مورد نیاز بازار کار در برنامههای درسی کارشناسی ناپیوسته حسابداری مهندسی عمران و صنایع غذایی. پژوهش در برنامهریزی درسی. س نهم. دوره دوم. ش 7 پیاپی: 72 ـ 60.
مهرعلیزاده، یداله؛ آرمن، عزیز (1386). بررسی بازار کار دانشآموختگان مقطع کارشناسی در دانشگاههای دولتی ایران. دانشور رفتار. ش 26: 73 ـ 86.
نورآبادی، سولماز؛ احمدی، پروین؛ دبیریاصفهانی، عذرا؛ فراستخواه، مقصود (1393). ضرورت و امکان تغییر برنامه درسی مصوب نظام آموزش عالی ایران به برنامه درسی تلفیقی (مطالعه موردی: گرایش مدیریت آموزشی، دوره کارشناسی). آموزش و ارزشیابی. س هفتم. ش 25: 101 ـ 122.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (1397). دورههای مهارتافزایی در دانشگاهها و مراکز آموزشعالی. گزارش تهیه شده توسط دفتر ارتباط با صنعت معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری. آذر ماه 1397.