این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی آموزش مهارتهای حلّ مسئله مبتنی بر شیوه کتاب درمانی بر میزان رضایت زناشویی زوجین فرزند شاهد طراحی و اجرا شده است. جامعه آماری این پژوهش تمام زوجین فرزند شاهد هستند که اعضای نمونه 20 زوج فرزند شاهد است که به شیوه نمونهگیری در دسترس انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. ابزار اندازهگیری مورد استفاده، فرم کوتاه پاسخ 47 سوألی پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ است. در این طرح نیمه آزمایشی مداخله ای به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش مهارتهای حلّ مسئله مبتنی بر شیوه کتاب درمانی بر افزایش رضایت زناشویی، کاهش تعارض، افزایش رضایت جنسی و همچنین افزایش رضایت در زمینه ارتباط در بین زوجین فرزند شاهد مؤثّر است. نتایج این پژوهش نشان داده که این شیوه بر رضایت زناشویی مؤثر است؛ لذا به نظر میرسد با آموزش مهارتهای حلّ مسئله با استفاده از روش کتاب درمانی میتوان ضمن رسیدن به نتایج مطلوب، گامی مؤثر در جهت صرفهجویی در وقت و هزینه برداشت و محدودیتهای آموزش از طریق برگزاری کارگاههای آموزشی را جبران نمود.
رضایی, آمنه, قربانپور, امیر, & کرمی, مرتضی. (1394). تاثیر آموزش مهارتهای حلّ مسئله مبتنی بر شیوه کتاب درمانی بر میزان رضایت زناشویی زوجین فرزند شاهد. فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 9(29), -.
MLA
آمنه رضایی; امیر قربانپور; مرتضی کرمی. "تاثیر آموزش مهارتهای حلّ مسئله مبتنی بر شیوه کتاب درمانی بر میزان رضایت زناشویی زوجین فرزند شاهد", فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 9, 29, 1394, -.
HARVARD
رضایی, آمنه, قربانپور, امیر, کرمی, مرتضی. (1394). 'تاثیر آموزش مهارتهای حلّ مسئله مبتنی بر شیوه کتاب درمانی بر میزان رضایت زناشویی زوجین فرزند شاهد', فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 9(29), pp. -.
VANCOUVER
رضایی, آمنه, قربانپور, امیر, کرمی, مرتضی. تاثیر آموزش مهارتهای حلّ مسئله مبتنی بر شیوه کتاب درمانی بر میزان رضایت زناشویی زوجین فرزند شاهد. فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 1394; 9(29): -.