هدف این پژوهش بررسی رابطه بین هویت با خودمختاری ، شایستگی و وابستگی در نوجوانان دبیرستانی است. این پژوهش کاربردی است و می تواند به شناخت هر چه بیشتر و بهتر نوجوانان، خودمختاری، شایستگی، وابستگی، مسائل و مشکلات آنها بینجامد. روش این پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری آن را تمام نوجوانان دبیرستانی دختر و پسر شهرستان تهران تشکیل میدهند. برای این منظور 300 دانش آموز به روش تصادفی خوشهای انتخاب شدند. برای سنجش هویت از پرسشنامه هویت و برای بررسی نیازهای اساسی روانشناختی از پرسشنامه خودمختاری، شایستگی و وابستگی استفاده شده است. دادهها با استفاده از روش همبستگی، آزمون t و تحلیل رگرسیون تجزیه و تحلیل شد. نتایج پژوهش نشان میدهد که بین هویت با خودمختاری، شایستگی و وابستگی در نوجوانان رابطه مثبت و معناداری هست. نتایج دیگر این پژوهش نشان میدهد که بین هویت در دختران و پسران تفاوت معناداری وجود دارد.
نقی پور قزلچه, میترا, ستوده, زهرا, خسروی, صدراله, & هنرپروران, نازنین. (1393). رابطه هویت با خودمختاری، شایستگی و وابستگی در نوجوانان دبیرستانی. فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 9(27), -.
MLA
میترا نقی پور قزلچه; زهرا ستوده; صدراله خسروی; نازنین هنرپروران. "رابطه هویت با خودمختاری، شایستگی و وابستگی در نوجوانان دبیرستانی", فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 9, 27, 1393, -.
HARVARD
نقی پور قزلچه, میترا, ستوده, زهرا, خسروی, صدراله, هنرپروران, نازنین. (1393). 'رابطه هویت با خودمختاری، شایستگی و وابستگی در نوجوانان دبیرستانی', فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 9(27), pp. -.
VANCOUVER
نقی پور قزلچه, میترا, ستوده, زهرا, خسروی, صدراله, هنرپروران, نازنین. رابطه هویت با خودمختاری، شایستگی و وابستگی در نوجوانان دبیرستانی. فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 1393; 9(27): -.