چکیده این پژوهش به شیوه نیمه آزمایشی از نوع پیشآزمون- پسآزمون با گروه گواه جامعه آماری پژوهش زنان خانهدار مراجعهکننده به مراکز مشاوره شهرداری منطقه 7 انجام شد. در این پژوهش با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس 30 نفر از زنان خانهدار به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند که گروه آزمایش در 8 جلسه 90 دقیقهای مهارتهای کنترل خشم را آموختند. ابزار پژوهش، پرسشنامه پرخاشگری «آیزنگ» و پرسشنامه سلامت عمومی «GHQ» بود. دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS14 و روش آماری تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که آموزش مهارت های کنترل خشم بر سلامت عمومی زنان خانهدار موثر است. مقدار F به دست آمده 14/20 برای تفاوت بین گروه هایی با درجه آزادی 1 و 27 در سطح 0001/0>P معنی دار بود. همچنین آموزش مهارت های کنترل خشم بر اضطراب، افسردگی و کارکرد اجتماعی زنان مراجعه کننده تاثیر داشت. اما بر کارکرد جسمانی زنان مراجعه کننده موثر نبود. مقدار F به دست آمده برای تفاوت بین گروه ها در اضطراب، افسردگی و کارکرد اجتماعی با درجه آزادی 1 و 27 در سطح 95/0<P معنیدار شد. بر این اساس آموزش مهارتهای کنترل خشم تاثیر معنیداری بر کارکرد جسمانی زنان خانهدار نداشت.
امانی, زکیه, بوستان, افسانه, رضاخانی, سیمیندوخت, & اخوی, زهرا. (1392). اثربخشی آموزش مهارت های کنترل خشم بر سلامت عمومی زنان خانهدار. فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 8(24), -.
MLA
زکیه امانی; افسانه بوستان; سیمیندوخت رضاخانی; زهرا اخوی. "اثربخشی آموزش مهارت های کنترل خشم بر سلامت عمومی زنان خانهدار", فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 8, 24, 1392, -.
HARVARD
امانی, زکیه, بوستان, افسانه, رضاخانی, سیمیندوخت, اخوی, زهرا. (1392). 'اثربخشی آموزش مهارت های کنترل خشم بر سلامت عمومی زنان خانهدار', فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 8(24), pp. -.
VANCOUVER
امانی, زکیه, بوستان, افسانه, رضاخانی, سیمیندوخت, اخوی, زهرا. اثربخشی آموزش مهارت های کنترل خشم بر سلامت عمومی زنان خانهدار. فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 1392; 8(24): -.