چکیده هدف اصلی پژوهش، بررسی مقایسها ی هوش فرهنگی و رضایتمندی از زناشویی در دانشجویان متأهل دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بود. بدین منظور 100 نفر از دانشجویان متأهل دانشکده های مختلف این دانشگاه به تفکیک جنسیت (50 زن و 50 مرد) به روش نمونهگیری مبتنی بر هدف انتخاب شدند و آزمون های رضایتمندی از زناشویی ENRICH و همچنین مقیاس هوش فرهنگی CQS بر روی آنها اجرا شد. داده ها با استفاده از روش همبستگی پیرسون، مانوا و آزمون t برای مقایسه میانگینهای مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که بین رضایتمندی از زناشویی دانشجویان متأهل زن و مرد تفاوت معنی داری وجود ندارد. ولی این تفاوت برای هوش فرهنگی و مؤلفه های فراشناخت یا استراتژی فرهنگی، شناخت یا دانش فرهنگی و انگیزش فرهنگی معنادار است ولی برای مؤلفه رفتار فرهنگی تفاوت معنی داری مشاهده نمی شود (P≥0/05).
حمیدی, فریده, & دهنوئی, الهام. (1392). بررسی مقایسه ای هوش فرهنگی و رضایتمندی زناشویی دانشجویان متأهل دبیری. فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 8(22), -.
MLA
فریده حمیدی; الهام دهنوئی. "بررسی مقایسه ای هوش فرهنگی و رضایتمندی زناشویی دانشجویان متأهل دبیری". فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 8, 22, 1392, -.
HARVARD
حمیدی, فریده, دهنوئی, الهام. (1392). 'بررسی مقایسه ای هوش فرهنگی و رضایتمندی زناشویی دانشجویان متأهل دبیری', فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 8(22), pp. -.
VANCOUVER
حمیدی, فریده, دهنوئی, الهام. بررسی مقایسه ای هوش فرهنگی و رضایتمندی زناشویی دانشجویان متأهل دبیری. فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 1392; 8(22): -.