@article { author = {حمیدی, فریده and دهنوئی, الهام}, title = {}, journal = {The Women and Families Cultural-Educational}, volume = {8}, number = {22}, pages = {-}, year = {2013}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2645-4955}, eissn = {2645-5269}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی مقایسه ای هوش فرهنگی و رضایتمندی زناشویی دانشجویان متأهل دبیری}, abstract_fa = {چکیده هدف اصلی پژوهش، بررسی مقایسه­ا ی هوش فرهنگی و رضایتمندی از زناشویی در دانشجویان متأهل دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بود. بدین منظور 100 نفر از دانشجویان متأهل دانشکده­ های مختلف این دانشگاه به تفکیک جنسیت (50 زن و 50 مرد) به روش نمونه‌گیری مبتنی بر هدف انتخاب شدند و آزمون­ های رضایتمندی از زناشویی ENRICH و همچنین مقیاس هوش فرهنگی CQS بر روی آنها اجرا شد. داده ­ها با استفاده از روش همبستگی پیرسون، مانوا و آزمون t برای مقایسه میانگین‌های مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که بین رضایتمندی از زناشویی دانشجویان متأهل زن و مرد تفاوت معنی ­داری وجود ندارد. ولی این تفاوت برای هوش فرهنگی و مؤلفه­ های فراشناخت یا استراتژی فرهنگی، شناخت یا دانش فرهنگی و انگیزش فرهنگی معنادار است ولی برای مؤلفه رفتار فرهنگی تفاوت معنی­ داری مشاهده نمی ­شود (P≥0/05).}, keywords_fa = {هوش فرهنگی,استراتژی فرهنگی,انگیزش فرهنگی,رفتار فرهنگی,دانش فرهنگی,رضایتمندی از زناشویی}, url = {https://cwfs.ihu.ac.ir/article_201599.html}, eprint = {https://cwfs.ihu.ac.ir/article_201599_3a19c2d0458491484ed183147dea03f0.pdf} }