چکیده هدف پژوهش حاضر، مطالعه تأثیر عامل جنسیت بر خودتنظیمی یادگیری زبان انگلیسی در میان دانشجویان ایرانی است. بدین منظور از همۀ دانشجویان ورودی سال تحصیلی 90- 1389 دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران که در درس زبان عمومی ثبت نام کرده بودند خواسته شد تا نسخه فارسی مقیاس خودتنظیمی تحصیلی ماگنو (2009؛ قربان دوردی نژاد، صالح و امامجمعه، 1390) را تکمیل کنند. دادهها با استفاده از آزمون t مستقل تحلیل شدند. نتایج نشان داد که دختران و پسران دانشجو در زمینۀ خودتنظیمی در زبان انگلیسی تفاوت معناداری ندارند(05/0<p 1.376- = (365) t) ولی دخترها در دو خرده مقیاس مسئولیت یادگیری (05/0> p 3.168- = (365) t) و کارگروهی (05/0< p 2.714- = (339.76) t) از پسرها برتر بودند. در انتها ارتباط یافتههای پژوهش حاضر با تحقیقات قبلی تبیین شده است.
قربان دوردی نژاد, فرهاد, & آقاصفی بروجن, عبدالوهاب. (1390). بررسی نقش جنسیت در خودتنظیمی یادگیری زبان انگلیسی در میان دانشجویان ایرانی. فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 6(18), -.
MLA
فرهاد قربان دوردی نژاد; عبدالوهاب آقاصفی بروجن. "بررسی نقش جنسیت در خودتنظیمی یادگیری زبان انگلیسی در میان دانشجویان ایرانی", فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 6, 18, 1390, -.
HARVARD
قربان دوردی نژاد, فرهاد, آقاصفی بروجن, عبدالوهاب. (1390). 'بررسی نقش جنسیت در خودتنظیمی یادگیری زبان انگلیسی در میان دانشجویان ایرانی', فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 6(18), pp. -.
VANCOUVER
قربان دوردی نژاد, فرهاد, آقاصفی بروجن, عبدالوهاب. بررسی نقش جنسیت در خودتنظیمی یادگیری زبان انگلیسی در میان دانشجویان ایرانی. فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 1390; 6(18): -.