با توجه به ضرورت شناسایی عوامل موثر بر حجاب و اهمیت شناسایی عوامل فرهنگی موثر بر چگونگی حجاب، در این مطالعه به پیشبینی حجاب و عوامل فرهنگی و رسانه در کشور پرداخته شد. پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی بود که در آن 2868 نفر از دختران و زنان بالای 15 سال کشور به شیوه نمونهگیری چندمرحلهای انتخاب شدند و با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته حجاب مورد ارزیابی قرار گرفتند. دادهها با استفاده از همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیری به شیوه گام به گام تجزیه و تحلیل شد. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد حجاب دارای رابطه مثبت و معناداری با عوامل فرهنگی است. همچنین نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون نشان داد که عوامل فرهنگی قادر به پیشبینی 59 درصد از بدحجابی دختران و زنان کشور است. نتایج این مطالعه بیانگر این است که عوامل فرهنگی و رسانهها نقش قابل توجهی در چگونگی حجاب دختران و زنان کشور ایفا میکند، بنابراین توجه به عوامل فرهنگی برای هرگونه اقدام و برنامهریزی در زمینه حجاب بیش از پیش اهمیت دارد. واژگان کلیدی: حجاب، فرهنگ، رسانه، زنان
خدادادی سنگده, جواد, & احمدی, خدابخش. (1394). نقش عوامل فرهنگی و رسانه ای در پیش بینی حجاب زنان: مطالعه ای ملی. فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 10(33), -.
MLA
جواد خدادادی سنگده; خدابخش احمدی. "نقش عوامل فرهنگی و رسانه ای در پیش بینی حجاب زنان: مطالعه ای ملی", فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 10, 33, 1394, -.
HARVARD
خدادادی سنگده, جواد, احمدی, خدابخش. (1394). 'نقش عوامل فرهنگی و رسانه ای در پیش بینی حجاب زنان: مطالعه ای ملی', فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 10(33), pp. -.
VANCOUVER
خدادادی سنگده, جواد, احمدی, خدابخش. نقش عوامل فرهنگی و رسانه ای در پیش بینی حجاب زنان: مطالعه ای ملی. فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 1394; 10(33): -.