چکیده هدف از این پژوهش بررسی میزان اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر تعارضات زناشویی میباشد. جامعه آماری مورد مطالعه مشتمل بر کلیه زنان مراجعهکننده به مرکز مشاور آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج در شش ماهه اول سال 90 میباشد. از جامعه مورد نظر ۵۰ نفر جهت تشخیص تعارضات زناشویی با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته تعارضات زناشویی، مورد غربالگری قرار گرفتند و بدین ترتیب، مجموعاً 25 آزمودنی در یک طرح نیمه آزمایشی، به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. یک هفته قبل از اجرای برنامه آموزش، از هر دو گروه پیشآزمون تعارضات زناشویی به عمل آمد. سپس گروه آزمایشی 15 جلسه، برنامه آموزشی مهارتهای زندگی را دریافت نمود. بعد از پایان آموزش، از هر دو گروه پسآزمون تعارضات زناشویی به عمل آمد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش تحلیل کواریانس استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش مهارتهای زندگی توانسته است تعارضات زناشویی را به طور معناداری کاهش دهد (P<0/05).