هدف پژوهش حاضر بررسی مقایسهای سبکهای مکانیزمهای دفاعی و سلامت روانی دانشجویان دختر و پسر میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی میباشدکه با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده، انجام شده است. در این پژوهش 140دانشجو ( 73 دانشجوی دختر و 67 دانشجوی پسر) با استفاده از فرمول کوکران به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. ابزار پژوهش شامل دو پرسشنامه سلامت روان GHQ و سبکهای دفاعیDSQ40 بود. دادهها با استفاده از روش آمار توصیفی ( میانگین، انحراف معیار، همبستگی پیرسون و...) و آمار استنباطی (آزمون مانوا) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که دانشجویان مذکر در مقایسه با دانشجویان مؤنث از سلامت روانی بهتری، خصوصأ در دو مؤلفه کارکرد جسمانی و اضطراب برخوردار هستند (05/0p≥) ولی در استفاده از مکانیسمهای دفاعی تفاوت معناداری بین دو گروه مشاهده نشد.
حمیدی, فریده. (1391). بررسی مقایسه ای مکانیزم های دفاعی و سلامت روانی دانشجویان تربیت دبیر به تفکیک جنسیت. فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 7(20), -.
MLA
فریده حمیدی. "بررسی مقایسه ای مکانیزم های دفاعی و سلامت روانی دانشجویان تربیت دبیر به تفکیک جنسیت", فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 7, 20, 1391, -.
HARVARD
حمیدی, فریده. (1391). 'بررسی مقایسه ای مکانیزم های دفاعی و سلامت روانی دانشجویان تربیت دبیر به تفکیک جنسیت', فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 7(20), pp. -.
VANCOUVER
حمیدی, فریده. بررسی مقایسه ای مکانیزم های دفاعی و سلامت روانی دانشجویان تربیت دبیر به تفکیک جنسیت. فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده, 1391; 7(20): -.