ارزانی، نسیم؛ باقری، فریبرز؛ حاتمی، حمیدرضا بنی جمالی، شکوه السادات. (1397). تحلیل رابطه ساختاری بهزیستی ذهنی بر مبنای ذهن آگاهی و سختکوشی روانشناختی با میانجیگری تنظیم هیجانی در زنان مبتلا به سرطان پستان. فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده.12 (42)، 95-79.
آقائی، الهام، کلانتری، مهرداد، جمالی پا قلعه، سمیه. (1393). اثربخشی آموزش رفتاری مادران بر مشکلات هیجانی و رفتاری کودکان پیشدبستانی محروم از پدر. مجله اصول بهداشت روانی.16(62)، 89-100.
پیرمردند چگینی، بهمن؛ احمدی، صدیقه؛ آلبوغبیش، توفیق و نظامیوند چگینی، سمیرا. (1399). اثربخشی آموزش گروهی مبتنی بر شناخت درمانی به روش مایکل فری بر افسردگی، احساس تنهایی و شادکامی زنان مطلقه. فصلنامه روانشناسی تحلیلی شناختی.11(41)، 30-15.
ترکی زاده، محمد؛ حاجی علیزاده، کبری و سماوی، سید عبدالوهاب. (1397). اثربخشی آموزش خود بخشش گری مبتنی بر کتابدرمانی بر مسئولیتپذیری و تمایل به جبران در دانشجویان. پژوهشنامه روانشناسی مثبت 4(3)، 70-57.
جعفری ثانی، بهنام؛ بیاضی، محمدحسین و تیموری، سعید. (1400). اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر عاطفه منفی و بهبود رابطه والد کودک در مادران کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابلهای. فصلنامه روانشناسی تحلیلی شناختی.12(47)، 102-97.
جعفری سیاوشانی، فائز؛ کیامنش، علیرضا و برج علی، احمد. (1393). نقش پیشبینی متغیرهای مرتبط با ویژگیهای شخصیتی مادر در میزان احساس تنهایی و اضطراب پنهان دختران نوجوان دبیرستانی شهر تهران. فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده.10(1)، 39-29.
جعفری سیاوشانی، فائزه؛ برج علی، احمد کیامنش، علیرضا. (1397). نقش سبکهای دلبستگی و مشکلات هیجانی مادران در احساس تنهایی با واسطهگری سبکهای هویت در دختران نوجوان دبیرستانی. فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده. 13(43)، 154-133.
حسنزاده فاطمه، سبزی زهرا، احسانیان الهام، حجتی حمید. (1396). همبستگی اعتیاد به اینترنت با احساس تنهایی نوجوانان استان گلستان. فصلنامه مدیریت ارتقای سلامت. ۶ (۶)، ۸-۱۴
حسینی کلائی، سیده ساناز و اسدی، مسعود. (1399). اثربخشی آموزش والدگری موفق به مادران بر سازگاری عاطفی، تحصیلی و اجتماعی دختران نوجوان. فرهنگ مشاوره و رواندرمانی. 11(43)، 120-89.
صدری دمیرچی، اسماعیل؛ اسدی شیشه گران، سارا و اسماعیلی قاضی ولویی فریبا. (1395). اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر تنظیم شناختی هیجان، احساس تنهایی و صمیمیت اجتماعی زنان دارای همسر معتاد. فصلنامه مددکاری اجتماعی. ۵ (۲)، ۴۶-۳۷.
قدم پور، عزت اله؛ مرادی زاده، سیروس و شاه کرمی محمد. (1398). بررسی اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر کاهش احساس تنهایی و اضطراب مرگ سالمندان مرکز صدیق شهر خرمآباد. مجله علوم پزشکی رازی. 26(4)، 53-48.
قنواتیان، مینا؛ مهداد، علی و ابوالمعالی الحسینی، خدیجه. (1399). بررسی اثربخشی آموزش مدیریت خود و مدیریت هیجان به مادران بر پرخاشگری، تابآوری نوجوانان دختر شهر تهران. روانشناسی بالینی و شخصیت.18(2)، 79-69.
گودینی رحمان؛ پورمحمدرضای تجریشی معصومه؛ طهماسبی سیامک و بیگلریان اکبر. (1396). تأثیر آموزش مدیریت هیجان به مادران بر مشکلات رفتاری فرزندان از دیدگاه والدین. مجله توانبخشی. ۱۸ (۱)، ۲۴-۱۳.
مارنات، گری. گراث. (1385). راهنمای سنجش رونی. ترجمۀ حسن پاشاشریفی و محمد رضا، نیکخو. تهران: انتشارات رشد.
متین، حسین؛ اخوان غلامی، مریم و احمدی، صدیقه. (1397). اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر تعامل والد-کودک مادران دارای فرزند با ناتوانی یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری، 28(8)، 89-71.
محمدی، حانیه؛ سپهری شاملو؛ زهره، اصغری ابراهیمآباد و محمدجواد. (1398). اثربخشی طرحواره درمانی هیجانی گروهی بر کاهش احساس تنهایی و نشخوار فکری زنان مطلقه. مطالعات زن و خانواده. 7(2)، 115-136.
موسوی، علی. (1377). بررسی رابطۀبین مسئولیتپذیری وخشنودی شغلی با انگیزۀپیشرفت وسلامت روانی درمربیان تربیتی مردشهراهواز. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه اهواز.
نادری حبیب الله، فیروز زاده پاشا نرگس، کارگر فاطمه. (1395). رابطه بین سبک دلبستگی، خودپنداری و احساس تنهایی در میان دانش آموزان مقطع متوسطه دوم. مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت. ۳ (۲)، ۱-۱۰.
نقی پور قزلچه، میترا؛ ستوده، زهرا؛ خسروی، صدراله و هنرپروران، نازنین. (1393). رابطه هویت با خودمختاری، شایستگی و وابستگی در نوجوانان دبیرستانی. فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده، 9(27)، 81-59.
Gross, J. J. (2015). The extended process model of emotion regulation: Elaborations, applications, and future directions. Psychological Inquiry, 26, 130–137
Jackson, S., & Goossens, L. (Eds.). (2020). Handbook of adolescent development. Psychology Press.
Katz, S. (2008). Individual and environmental factors associated with college adjustment. (Doctoral Dissertation), Wayne State University.
Muawanah, A., & Tentama, F. (2020). Analysis construct validity and reliability of loneliness scale. International Journal of Scientific and Technology Research, 9(2), 3969-3974.
Palamarchuk, O., Fasolko, T., Botsian, T., Kashchuk, K., Klimova, I., & Bezchotnikova, S. (2022). Personal Responsibility as a Problem of Development of Postmodern Society. Postmodern Openings, 13(1), 267-290.
Pierrehumbert, B., Bader, M., Miljkovitch, R., Mazet, P., Amar, M., & Halfon, O. (2002). Strategies of emotion regulation in adolescents and young adults with substance dependence or eating disorders. Clinical Psychology & Psychotherapy: An International Journal of Theory & Practice, 9(6), 384-394.
Verity, L., Yang, K., Nowland, R., Shankar, A., Turnbull, M., & Qualter, P. (2022). Loneliness from the adolescent perspective: A qualitative analysis of conversations about loneliness between adolescents and childline counsellors. Journal of Adolescent Research.
Wickens, C. M., McDonald, A. J., Elton-Marshall, T., Wells, S., Nigatu, Y. T., Jankowicz, D., & Hamilton, H. A. (2021). Loneliness in the COVID-19 pandemic: associations with age, gender and their interaction. Journal of Psychiatric Research, 136, 103-108.
Wongpakaran, N., Wongpakaran, T., Pinyopornpanish, M., Simcharoen, S., Suradom, C., Varnado, P., & Kuntawong, P. (2020). Development and validation of a 6‐item Revised UCLA Loneliness Scale (RULS‐6) using Rasch analysis. British Journal of Health Psychology, 25(2), 233-256.
Yuldasheva, M. B., Toshboltaeva, N., Pulatova, G. M., Mamajonova, S. K., & Karimjanova, Y. U. (2021). Semantic Analysis of Feeling Loneliness among Students. Annals of the Romanian Society for Cell Biology, 14552-14558.