اشرفی، سید صابر؛ قنواتی، محمد؛ مکوندی، بهنام؛ موسوی، سیده زهرا و محمدی مجد، حسین. (1392). رابطه سبکهای والدگری با پرخاشگری (جسمانی و رابطهای) در دانش آموزان دوره ابتدایی. فصلنامه خانواده و پژوهش، 10(4)، 50-23.
بشرپور، سجاد و زردی، بهمن. (1398). خصوصیات روانسنجی مقیاس تجربه قلدری- قربانی سایبری در دانشآموزان. فصلنامه روانشناسی مدرسه، 8 (1)، 57-43.
بیات، محسن؛ شهبازی، رسول؛ ثریا، کیوان؛ محبوب، مهسا؛ دیدار؛ فرداد و بدرخانی، سپهر. (1398). بررسی میزان شیوع قلدری سنتی و سایبری در دانش آموزان کلاس دوازدهم شهر اردبیل. دومین ملی همایش ملی آسیبهای اجتماعی.
حبیب پور، کرم و صفری شالی، رضا. (۱۳۹۱). راهنمای جامع کاربرد SPSS در تحقیقات پیمایشی. تهران: انتشارات متفکران.
حسنزاده، حسن؛ جعفرپور رضایی، میلاد و حسنزاده، حسین. (1399). مدلیابی معادلات ساختاری طرحوارههای ناسازگار اولیه، حمایت اجتماعی و بد تنظیمی هیجانی با قلدری سایبری. نشریه علمی دانش انتظامی دفتر تحقیقات کاربردی استان آذربایجان غربی، 13(48)، 43-26.
دلپسند، کامل؛ ایار، علی؛ خانی، سعید و محمدی، پریخان. (1391). حمایت اجتماعی و جرم: مطالعه تطبیقی جوانان مجرم و عادی شهر ایلام. مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، 1(2)، 120-89.
سقزی، ایوب؛ یزدانی اسفیدواجانی، حمیده و گلمحمدیان، محسن. (1399). نقش واسطهای فراشناخت و فراهیجان مثبت در رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده با اضطراب کرونا. فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 11(43)، 62-33.
سلیمی، حسین؛ قدمپور، عزتالله و رضایی، فاطمه. (1397). تدوین مدل ساختاری پیشبینی قربانی شدن قلدری از طریق عوامل محیطی و مهارتهای ارتباطی با واسطهگری آشفتگی روانشناختی. دوفصلنامه شناخت اجتماعی، 7(2)، 94-71.
سیدزاده ثانی، سید مهدی و عبداللهی، رفیع. (1398). شیوع قلدری سنتی و سایبری در بین نوجوانان شهر هرات-افغانستان. مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی، 17(2)، 211-197.
صدوقی، مجید و کرسوی، سیما سادات. (1399). رابطه ترجیح اجتماعی و شایستگی اجتماعی با قربانی شدن دانشآموزان. نشریه رویش روانشناسی، 9(3)، 86-77.
صدیقی ارفعی، فریبرز؛ تابش، ریحانه و جعفری دهآبادی، مهدیه. (1399). تأثیر آموزش مهارتهای جرئتورزی بر دانشآموزان دختر قربانی قلدری سایبری در مدارس دوره متوسطه دوم. نشریه انتظام اجتماعی، 12(3)، 140-121.
عمویی، محمد و خیاطان، فلور. (1398). اثربخشی معنویت درمانی مبتنی بر آموزههای اسلامی بر خشم نوجوانان. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 4(2)، 64-37.
کرسوی، سیما سادات و صدوقی، مجید. (1399). رابطه رفتار اجتماعی، شایستگی اجتماعی و ترجیح اجتماعی با رفتار قلدری دانشآموزان: نقش تعدیلکننده جنسیت. فصلنامه پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، 10(38)، 20-1.
کیمیایی، سید علی و رفتار، محمدرضا و سلطانی فر، عاطفه. (1390). آموزش هوش هیجانی و اثربخشی آن بر کاهش پرخاشگری نوجوانان پرخاشجوی. مجله پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره، 1(1)، 166-153.
یارمحمدزاده، پیمان و فیضاللهی، زهرا. (1395). تعیین رابطه حمایت اجتماعی، انگیزه تحصیلی با خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان دبیرستانهای شهر تبریز و آذرشهر. جامعهشناسی کاربردی، 1(27)، 169-157.
Antoniadou, N., Kokkinos, C. M., & Markos, A. (2016). Development, construct validation and measurement invariance of the Greek cyber-bullying/victimization experiences questionnaire (CBVEQ-G). Computers in Human Behavior, 65, 380-390.
Arslan, C. (2009). Anger, self-esteem, and perceived social support in adolescence. Social Behavior and Personality: an international journal, 37(4), 555-564.
Barlett, C. P., & Helmstetter, K. M. (2018). Longitudinal relations between early online disinhibition and anonymity perceptions on later cyberbullying perpetration: A theoretical test on youth. Psychology of Popular Media Culture, 7(4), 561-572.
Beckman, L., Hagquist, C., & Hellström, L. (2013). Discrepant gender patterns for cyberbullying and traditional bullying–An analysis of Swedish adolescent data. Computers in human behavior, 29(5), 1896-1903.
Budziszewska, M., & Hansen, K. (2020). Anger Detracts From Beauty”: Gender Differences in Adolescents’ Narratives About Anger. Journal of adolescent research, 35(5), 635-664.
Bui, H. T., Mackie, L., Hoang, P. A., & Tran, T. T. (2020). Exploring the effectiveness of cognitive behavioral therapy for Vietnamese adolescents with anger problems. Kasetsart journal of social sciences, 41(1), 147-151.
Camacho, A., Ortega‐Ruiz, R., & Romera, E. M. (2021). Longitudinal associations between cybervictimization, anger rumination, and cyberaggression. Aggressive behavior, 1(1), 1-10.
Goulart, A. C., Arap, A. M., Bufarah, H. B., Bismarchi, D., Rienzo, M., Syllos, D. H., & Wang, Y. P. (2021). Anxiety, Depression, and Anger in Bruxism: A Cross-sectional Study among Adult Attendees of a Preventive Center. Psychiatry Research, 1(1), 1-10.
Heiman, T., & Olenik-Shemesh, D. (2017). Cyberbullying involvement of adolescents with low vision compared to typical adolescents, as related to perceived social support. Journal of Aggression, Maltreatment & Trauma, 26(2), 105-115.
Hellfeldt, K., López-Romero, L., & Andershed, H. (2020). Cyberbullying and psychological well-being in young adolescence: the potential protective mediation effects of social support from family, friends, and teachers. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(1), 45-56.
Hsieh, M. L., Wang, S. Y. K., & Cao, L. (2021). Understanding Cyberbullying Victimization from an Integrated Approach: Offline Preventive Attributes and Behavior Problems Do Matter. Victims & Offenders, 1(1), 1-21.
Hyland, S., Watts, J., & Fry, M. (2016). Rates of workplace aggression in the emergency department and nurses’ perceptions of this challenging behaviour: A multimethod study. Australasian Emergency Nursing Journal, 19(3), 143-148.
Jacobs, S., & Holtzer, R. (2021). Predicting change in perceived social support in late life: The role of personality and gender. Aging & mental health, 25(1), 107-117.
Kline, R. B. (2015). Principles and practice of structural equation modeling (4th Ed.). New York: The Guilford Press.
Kowalski, R. M., & Limber, S. P. (2007). Electronic bullying among middle school students. Journal of adolescent health, 41(6), 22-30.
León Moreno, C., Musitu Ochoa, G., Cañas Pardo, E., Estevez Lopez, E., & Callejas Jerónimo, J. E. (2021). Relationship between school integration, psychosocial adjustment and cyber-aggression among adolescents. International journal of environmental research and public health, 18(1), 108-116.
Lim, H., & Lee, H. (2021). Cyberbullying: Its Social and Psychological Harms Among Schoolers. International Journal of Cybersecurity Intelligence & Cybercrime, 4 (1), 25-45.
Llorent, V. J., Diaz-Chaves, A., Zych, I., Twardowska-Staszek, E., & Marín-López, I. (2021). Bullying and cyberbullying in Spain and Poland, and their relation to social, emotional and moral competencies. School mental health, 13(3), 535-547.
Maragh-Bass, A. C., Gamble, T., El-Sadr, W. M., Hanscom, B., & Tolley, E. E. (2021). Examining stigma, social support, and gender differences in unsuppressed HIV viral load among participants in HPTN 065. Journal of behavioral medicine, 44(2), 159-171.
Matud, M. P., Ibañez, I., Bethencourt, J. M., Marrero, R., & Carballeira, M. (2003). Structural gender differences in perceived social support. Personality and Individual Differences, 35(8), 1919-1929.
Mesbah, R., de Bles, N., Rius‐Ottenheim, N., van der Does, A. W., Penninx, B. W., van Hemert, A. M., & Koenders, M. (2021). Anger and cluster B personality traits and the conversion from unipolar depression to bipolar disorder. Depression and Anxiety, 1(1), 1-10.
Murray, C., & Zvoch, K. (2011). The inventory of teacher-student relationships: Factor structure, reliability, and validity among African American youth in low-income urban schools. The Journal of early adolescence, 31(4), 493-525.
Navarro, R., Serna, C., Martínez, V., & Ruiz-Oliva, R. (2013). The role of Internet use and parental mediation on cyberbullying victimization among Spanish children from rural public schools. European journal of psychology of education, 28(3), 725-745.
Nelson, W. M., & Finch, A. J. (2000). Children's Inventory of Anger (CHIA): Manual. Western Psychological Services (WPS).
O'Connor, K. E., Sullivan, T. N., Ross, K. M., & Marshall, K. J. (2021). Hurt people hurt people: Relations between adverse experiences and patterns of cyber and in‐person aggression and victimization among urban adolescents. Aggressive behavior, 1(1), 1-18.
Olweus, D., Solberg, M. E., & Breivik, K. (2020). Long‐term school‐level effects of the Olweus Bullying Prevention Program (OBPP). Scandinavian journal of psychology, 61(1), 108-116.
Peled, Y. (2019). Cyberbullying and its influence on academic, social, and emotional development of undergraduate students. Heliyon, 5(3), e01393.
Preacher, K. J., & Hayes, A. F. (2004). SPSS and SAS procedures for estimating indirect effects in simple mediation models. Behavior research methods, instruments, & computers, 36(4), 717-731.
Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H., & Müller, H. (2003). Evaluating the fit of structural equation models: Tests of significance and descriptive goodness-of-fit measures. Methods of psychological research online, 8(2), 23-74.
Schutte, N. S., Malouff, J. M., Hall, L. E., Haggerty, D. J., Cooper, J. T., Golden, C. J., & Dornheim, L. (1998). Development and validation of a measure of emotional intelligence. Personality and individual differences, 25(2), 167-177.
Smith, P. K., Mahdavi, J., Carvalho, M., Fisher, S., Russell, S., & Tippett, N. (2008). Cyberbullying: Its nature and impact in secondary school pupils. Journal of child psychology and psychiatry, 49(4), 376-385.
Thornberg, R., Hunter, S. C., Hong, J. S., & Rönnberg, J. (2020). Bullying among children and adolescents. Scandinavian journal of psychology, 61(1), 1-5.
Topcu, Ç., & Erdur-Baker, Ö. (2012). Affective and cognitive empathy as mediators of gender differences in cyber and traditional bullying. School Psychology International, 33(5), 550-561.
Tsilika, E., Galanos, A., Polykandriotis, T., Parpa, E., & Mystakidou, K. (2019). Psychometric Properties of the Multidimensional Scale of Perceived Social Support in Greek Nurses. Canadian Journal of Nursing Research, 51(1), 23-30.
Walters, G. D., & Espelage, D. L. (2018). From victim to victimizer: Hostility, anger, and depression as mediators of the bullying victimization–bullying perpetration association. Journal of school psychology, 68(1), 73-83.
Wright, M. F., & Wachs, S. (2019). Does social support moderate the relationship between racial discrimination and aggression among Latinx adolescents? A longitudinal study. Journal of adolescence, 73(1), 85-94.
Xiao, H., Zhang, Y., Kong, D., Li, S., & Yang, N. (2020). The effects of social support on sleep quality of medical staff treating patients with coronavirus disease 2019 (COVID-19) in January and February 2020 in China. Medical science monitor: international medical journal of experimental and clinical research, 26(1), 1-10
Yang, C., Sharkey, J. D., Reed, L. A., & Dowdy, E. (2020). Cyberbullying victimization and student engagement among adolescents: Does school climate matter?. School psychology, 35(2), 158-169.
Zimet, G.D., Dahlem, N. W., Zimet, S. G., & Farley, G. K. (1988). The Multidimensional Scale of Perceived Social Support. Journal of Personality Assessment, 52, 30–41.