1. استوار، صغری؛ رضویه، اصغر (1392). بررسی ویژگی‌های روانسنجی مقیاس اضطراب اجتماعی برای نوجوانان. روش‌ها و مدلهای روان‌شناختی. شماره 3: 78 ـ 69.
  2. انجمن روانپزشکی امریکا (1393). راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی 5. ترجمه یحیی سید محمدی. تهران: روان.
  3. پروین، جان (1381). شخصیت: نظریه و پژوهش. ترجمه‌ محمد جعفر جوادی و پروین کدیور. تهران: آییژ.
  4. تقوی، محمد رضا؛ علیشاهی، محمد جواد (1382). بررسی اعتبار و روایی پرسشنامه اضطراب آشکار کودکان (RCMAS). مجله روان‌شناسی. شماره 4: 357 ـ 343.
  5. جعفری سیاوشانی، کیامنش؛ علی‌رضا؛ برجعلی، احمد (1393). نقش پیش‌بینی کننده متغیرهای مرتبط با ویژگی‌های شخصیتی مادر در میزان احساس تنهایی و اضطراب پنهان دختران نوجوان دبیرستانی شهر تهران. فصلنامه‌ فرهنگی تربیتی زنان و خانواده (فرهنگی دفاعی زنان و خانواده‌ سابق). شماره 6: 107 ـ 85 .
  6. حسینی نسب، سید داوود؛ محب، نعیمه؛ کرامت بخش، وحیده (1388). رابطه‌ ویژگی‌های شخصیتی و سلامت روان در زنان باردار در شهر تبریز. زن و مطالعات خانواده. شماره 3: 61 ـ 73.‌
  7. خانجانی، زینب، هداوندخانی، فاطمه (1392). اختلالهای درونی سازی و برونی سازی فرزندان و صفات شخصیتی مادر. مجلۀ روا‌نشناسی. شماره 1: 52 ـ 23.
  8. خانجانی، مهدی؛ شهریار، شهیدی؛ فتح آبادی، جلیل؛ مظاهری، محمد علی؛ شکری، امید (1393). ساختار عاملی و ویژگی‌های روان‌سنجی فرم کوتاه مقیاس بهزیستی روان شناختی ریف در دانشجویان دختر و پسر. فصلنامه‌ اندیشه و رفتار در روان‌شناسی بالینی. شماره 38: 27 ـ 36.
  9. خداپناهی، محمد کریم؛ قنبری، سعید؛ نادعلی، حسین؛ سید موسوی، پریسا سادات (1391). کیفیت روابط مادر کودک و نشانگان اضطرابی در کودکان پیش دبستان. روان‌شناسی تحولی (روان‌شناسان ایرانی). شماره 9: 13 ـ 5.
  10. خرمایی، فرهاد؛ فرمانی، اعظم (1393). بررسی شاخص‌های روان‌سنجی فرم کوتاه پرسشنامه پنج عامل بزرگ شخصیت. روش‌ها و مدل‌های روان‌شناختی. شماره 16: 39 ـ 29.
  11. روحی، علیرضا (1393). رویکردهای نظری و کاربردی در اختلال‌های اضطرابی کودکان. مجله‌ تعلیم و تربیت استثنایی. شماره 3: 58 ـ 47.
  12. سادوک، بنجامین جیمز؛ سادوک، ویرجینا آلکوت (2007). خلاصه روانپزشکی2: علوم رفتاری / روانپزشکی بالینی. ترجمه فرزین رضاعی. تهران: ارجمند.
  13. شیرازی، فهیمه؛ رضوانی، شیوا؛ حقیقی، ندا؛ فرزام فر، الناز (1392). رابطه سلامت روان مادران با میزان اضطراب و افسردگی فرزندان. چشم انداز امین در روانشناسی کاربردی. شماره 1: 44 ـ 37.
  14. قنبری، سعید؛ نادعلی، حسین؛ سید موسوی، پریسا سادات (1388). رابطه‌ سبک‌های فرزندپروری با نشانه‌های درونی-سازی شده در کودکان. مجله علوم رفتاری. شماره 3: 172 ـ 167.
  15. مشهدی، علی؛ سلطانی شال، رضا؛ میردوقی، فاطمه؛ بهرامی، بتول (1391). ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس چند بعدی اضطراب کودکان. فصلنامه روان‌شناسی کاربردی. شماره 1: 87 ـ 70.
  16. موسوی، رقیه؛ موسوی، سید سجاد؛ محمود قرابی، جواد؛ اکبری زرد خانه، سعید (1387). ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلالات اضطرابی در کودکان و نوجوانان. مجله علمی ـ پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران. شماره 2: 154 ـ 147.
  17. میرز، لاورنس اس؛ گامست، گلن؛ گارینو، الف. جی (1391). پژوهش چندمتغیری کاربردی. ترجمه‌ حسن پاشا شریفی، ولی‌الله فرزاد، سیمین دخت رضاخانی، حمیدرضا حسن آبادی، بلال ایزانلو و مجتبی حبیبی. تهران: رشد.
  18. Ajilchi, B; Kargar; Rezaei. F: Ghoreishi Kalantar, M (2013). Relationship between the Parenting Styles of Overstressed Mothers with their Children's Self-esteem. In Procedia - Social and Behavioral Sciences. 82, pp. 496–501. DOI: 10.1016/j.sbspro.2013.06.299.
  19. Alotaibi, T (2015). Combating Anxiety and Depression among School Children and Adolescents through Student Counselling in Saudi Arabia. In Procedia - Social and Behavioral Sciences. 205, pp. 18–29. DOI: 10.1016/j.sbspro.2015.09.006.
  20. American Psychiatric Association (2000). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (4th ed., text revision).Washington, DC: Author.
  21. Argyle, Michael; Crossland, Jill (1987). The dimensions of positive emotions. In British Journal of Social Psychology. 26 (2), pp. 127–137. DOI: 10.1111/j.2044-8309.1987.tb00773.x.
  22. Bayer, Jordana K.; Sanson, Ann V.; Hemphill, Sheryl A. (2006). Parent influences on early childhood internalizing difficulties. In Journal of Applied Developmental Psycholog..y 27 (6), pp. 542–559. DOI: 10.1016/j.appdev.2006.08.002.
  23. Bystritsky, A; Khalsa, Sahib, S; Cameron, ME.; Schiffman, J (2013). Current diagnosis and treatment of anxiety disorders. In P & T : a peer-reviewed journal for formulary management. 38 (1), pp. 30–57.
  24. Cash, R.E. (2004). Depression in Children and Adolescents: Information for Parents and Educators, National Association of School Psychologists. pp.1-3.
  25. Costa, PT, & McCrae, R. R. (1992). Replay to Eysenck. Personality and Individual Differences. 13, 861- 865.
  26. Diener, Ed (2000). Subjective well-being. The science of happiness and a proposal for a national index. In American Psychologist. 55 (1), pp. 34–43. DOI: 10.1037/0003-066X.55.1.34.
  27. Garber, J; Weersing, VR (2010). Comorbidity of Anxiety and Depression in Youth: Implications for Treatment and Prevention. In Clinical psychology : a publication of the Division of Clinical Psychology of the American Psychological Association 17 (4), pp. 293–306. DOI: 10.1111/j.1468-2850.2010.01221.x.
  28. George, J. C.; Tittler, BI (1984). Openness-to-experience and mental health. In Psychological reports. 54 (2), pp. 651–654. DOI: 10.2466/pr0.1984.54.2.651.
  29. Goldberg, LR (1993). The structure of phenotypic personality traits. In American Psychologist. 48 (1), pp. 26–34. DOI: 10.1037/0003-066x.48.1.26.
  30. Hilt-Panahon, A., Kern, L., Divatia, A. & Gresham, F (2007). School-based interventions for students with or at-risk for depression: A review of the literature. Advances in School Mental Health Promotion. 1, 32-41.
  31. Huberty, T. J. (2008). Best practices in school-based interventions for anxiety and depression. In A. Thomas & J. Grimes (Eds.), Best practices in school psychology V (pp. 1473–1486). Bethesda, MD: National Association of School Psychologists.
  32. Huberty, T.J (2004). Anxiety and Anxiety Disorders in Children: Information for Parents, National Association of School Psychologists. pp.S5-1.
  33. Huppert, Felicia A. (2009): Psychological Well-being. Evidence Regarding its Causes and Consequences. In Applied Psychology: Health and Well-Being. 1 (2), pp. 137–164. DOI: 10.1111/j.1758-0854.2009.01008.x.
  34. Karademas, Evangelos C (2007). Positive and negative aspects of well-being. Common and specific predictors. In Personality and Individual Differences. 43 (2), pp. 277–287. DOI: 10.1016/j.paid.2006.11.031.
  35. Kennedy, R. (2012). Anxiety in Children. http://www.psych.ualberta.ca/~hoglund/PEERSlab/assets/peers-roundtable-anxiety-handout_02_12.pdf.
  36. Matthews, Gerald; Deary, Ian J.; Whiteman, Martha C (2003). Personality traits. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press. Available online at http://www.loc.gov/catdir/description/cam032/2003046259.html.
  37. McCrae, RR.; Costa, PT (2004) A contemplated revision of the NEO Five-Factor Inventory. In Personality and Individual Differences. 36 (3), pp. 587–596. DOI: 10.1016/S0191-8869(03)00118-1.
  38. Reising, Michelle M.; Watson, Kelly H.; Hardcastle, Emily J.; Merchant, Mary Jane; Roberts, Lorinda; Forehand, Rex; Compas, Bruce E (2013). Parental Depression and Economic Disadvantage: The Role of Parenting in Associations with Internalizing and Externalizing Symptoms in Children and Adolescents. In Journal of child and family studies. 22 (3). DOI: 10.1007/s10826-012-9582-4.
  39. Ruini, C; Ottolini, F; Rafanelli, C; Tossani, E; Ryff, CD.; Fava, GA (2003). The relationship of psychological well-being to distress and personality. In Psychotherapy and psychosomatics. 72 (5), pp. 268–275.
  40. Ryff, C. D., & Keyes, C. L. M. (1995). The structure of psychological well-being revisited. Journal of Personality and Social Psychology. 69, 716-727.
  41. Ryff, C.D (1989). Happiness is everything, or is it? Explorations on the meaning of psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology. 57, 1069–1081.
  42. Ryff, C.D. & Keyes, C.L (1995). The Structure of Psychological Well-being Revisited, Journal of Personality and Social Psychology. 69: 719-727.
  43. Van Aken, C; Junger, M; Verhoeven, M; van Aken, M. A. G; Deković, M; Denissen, J. J. A (2007) .Parental personality, parenting and toddlers' externalising behaviours. In Eur. J. Pers. 21 (8), pp. 993–1015. DOI: 10.1002/per.643.
  44. Vittersø, Joar; Nilsen, Fredrik (2002). In Social Indicators Research. 57 (1), pp. 89–118. DOI: 10.1023/A:1013831602280.
  45. Wagner, Aureen Pinto (2005): Worried no more. Help and hope for anxious children. 2nd ed. Rochester NY: Lighthouse Press.
  46. Yurdusen, Sema; Erol, Nese; Gencoz, Tulin (2013). The effects of parental attitudes and mothers' psychological well-being on the emotional and behavioral problems of their preschool children. In Maternal and child health journal. 17 (1), pp. 68–75. DOI: 10.1007/s10995-012-0946-6