TY - JOUR ID - 201586 TI - سرمایه‌های فرهنگی زنان و انتخاب کالاهای مصرفی غربی مطالعه تطبیقی تعدادی از زنان شاغل و خانه‌دار JO - فرهنگی تربیتی زنان و خانواده JA - CWFS LA - fa SN - 2645-4955 AU - منادی, مرتضی AD - دانشگاه الزهرا(س) Y1 - 2012 PY - 2012 VL - 7 IS - 20 SP - EP - KW - : زنان شاغل و خانه دار KW - انتخاب KW - کالاهای غربی KW - مد و سرمایه های فرهنگی DO - N2 - هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین انتخاب­های مختلف زنان (شاغل و خانه­دار) از جمله انتخاب کالاهای مصرفی غربی یا مارک­دار (مانند لباس، کیف و کفش) با سرمایه­های فرهنگی­شان می­باشد. به کمک روش کیفی با ابزار مصاحبه، با تعدادی از آنان که به صورت اتفاقی تصادفی انتخاب شدند، مصاحبه­های طولانی انجام شد. تحلیل محتوای متن مصاحبه­ها نتایجی را نشان داد. نتایج حاکی است که سرمایۀ فرهنگی زنان، تاثیر مهمی در تبعیت از مد یا انتخاب کالاهای غربی یا مارک­دار ندارند. همچنین، در پیروی از مد و انتخاب کالاهای غربی یا مارک­دار، تفاوت ناچیزی بین زنان شاغل و خانه­دار وجود دارد. UR - https://cwfs.ihu.ac.ir/article_201586.html L1 - https://cwfs.ihu.ac.ir/article_201586_dabca65e488646035ab21067def79910.pdf ER -