@article { author = {دهقانی اشکذری, محمدرضا and حسینی, مریم and عسگری, الهه and دهقان نجم آبادی, عامر}, title = {}, journal = {The Women and Families Cultural-Educational}, volume = {12}, number = {41}, pages = {107-124}, year = {2018}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2645-4955}, eissn = {2645-5269}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {ethical behavior,business performance,entrepreneurial vigilance,women entrepreneurs}, title_fa = {تأثیر رفتار اخلاقی زنان کارافرین با نقش میانجی‌گری هوشیاری کارافرینانه بر عملکرد کسب و کار}, abstract_fa = {این پژوهش، که از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش جمع‌آوری داده‌ها توصیفی ـ همبستگی است به بررسی تأثیر رفتار اخلاقی زنان کارافرین با نقش میانجی‌گری هوشیاری کارافرینانه بر عملکرد کسب و کار پرداخته است. جامعه آماری پژوهش شامل 148 نفر از زنان کارافرین منتخب جشنواره کارآفرینی ایرانی صاحب کسب‌ و کار است که با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه‌گیری تصادفی ساده، 106 نفر به‌عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. داده‌های لازم از طریق پرسشنامه‌های استاندارد جمع‌آوری شد. روایی و پایایی متغیرها مورد تأیید قرار گرفت. پایایی برای هوشیاری کارافرینانه 0/78، رفتار اخلاقی 0/89 و عملکرد کسب و کار 0/90 به دست آمد. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از روش الگو‌سازی معادلات ساختاری و به کمک نرم‌افزار Smart PLS2 انجام پذیرفت. نتایج پژوهش نشان داد که رفتار اخلاقی زنان کارافرین به میزان 49 درصد بر هوشیاری کارافرینانه و به میزان 45 درصد بر عملکرد کسب و کار آنها تأثیر دارد. هم‌چنین نتایج نشان داد که هوشیاری کارافرینانه به میزان 17 درصد به عنوان متغیر میانجی‌ بین رابطه رفتار اخلاقی و عملکرد ایفای نقش می‌کند. نتیجه گرفته شد که عملکرد کسب و کار زنان کارافرین تحت تأثیر هوشیاری کارافرینانه و رفتارهای اخلاقی آنها است که مدیران و دست‌اندرکاران باید به آنها توجه ویژه‌ای کنند.}, keywords_fa = {رفتار اخلاقی,عملکرد کسب ‌وکار,هوشیاری کارافرینانه,زنان کارافرین}, url = {https://cwfs.ihu.ac.ir/article_201726.html}, eprint = {https://cwfs.ihu.ac.ir/article_201726_4afee29b97a122744f5fd9e3bd78c23a.pdf} }