@article { author = {نظرپور کاشانی, حامد and خاشعی, وحید and دهدشتی شاهرخ, زهره and دهدشتی شاهرخ, زهره and محمدیان, محمود}, title = {}, journal = {The Women and Families Cultural-Educational}, volume = {11}, number = {34}, pages = {71-106}, year = {2016}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2645-4955}, eissn = {2645-5269}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {lifestyle,purchase behavior,consumer behavior,consumption patterns}, title_fa = {خانواده و الگوی مصرف؛ تحلیلی کیفی بر الگوهای رفتار خرید مبتنی بر نظریه‌های سبک زندگی}, abstract_fa = {خرید و مصرف جزء انکارناپذیری از کنشهای اجتماعی خانواده است و نقشی تعیین‌کننده در تخصیص منابع برای تولید انواع کالاها، شیوه توزیع آنها و هم‌چنین توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارد. چنانچه از دید رفتار مصرف‌کننده به این پدیده نگریسته شود، الگوی مصرف و خرید مردم به عنوان یک پدیده فرهنگی تلقی می‌شود که ذیل مقوله سبک زندگی قابل تبیین و بررسی است. هدف این مقاله بررسی مفاهیم و رویکردها در حوزه رفتار خرید و نیز تبیین نظریه‌های حوزه سبک زندگی است که به رفتار خرید اشاره دارد. با استفاده از روش تحلیل محتوای جهتدار، پس از بررسی و مقایسه جامع الگوهای مختلف رفتار خرید مصرف‌کننده مبتنی بر سبک زندگی، منطق حاکم بر آنها استخراج شده و مورد بحث قرار گرفته و در نهایت عوامل درونی و محیطی مؤثر بر رفتار خرید با توجه به نقش کلیدی سبک زندگی تبیین و ارائه شده است.}, keywords_fa = {سبک زندگی,رفتار خرید,رفتار مصرف‌کننده,الگوی مصرف}, url = {https://cwfs.ihu.ac.ir/article_201681.html}, eprint = {https://cwfs.ihu.ac.ir/article_201681_74e4b5bae5693411a46629ec9a36622b.pdf} }