چکیده این پژوهش به شیوه نیمه آزمایشی از نوع پیشآزمون- پسآزمون با گروه گواه جامعه آماری پژوهش زنان خانهدار مراجعهکننده به مراکز مشاوره شهرداری منطقه 7 انجام شد. در این پژوهش با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس 30 نفر از زنان خانهدار به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند که گروه آزمایش در 8 جلسه 90 دقیقهای مهارتهای کنترل خشم را آموختند. ابزار پژوهش، پرسشنامه پرخاشگری «آیزنگ» و پرسشنامه سلامت عمومی «GHQ» بود. دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS14 و روش آماری تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که آموزش مهارت های کنترل خشم بر سلامت عمومی زنان خانهدار موثر است. مقدار F به دست آمده 14/20 برای تفاوت بین گروه هایی با درجه آزادی 1 و 27 در سطح 0001/0>P معنی دار بود. همچنین آموزش مهارت های کنترل خشم بر اضطراب، افسردگی و کارکرد اجتماعی زنان مراجعه کننده تاثیر داشت. اما بر کارکرد جسمانی زنان مراجعه کننده موثر نبود. مقدار F به دست آمده برای تفاوت بین گروه ها در اضطراب، افسردگی و کارکرد اجتماعی با درجه آزادی 1 و 27 در سطح 95/0<P معنیدار شد. بر این اساس آموزش مهارتهای کنترل خشم تاثیر معنیداری بر کارکرد جسمانی زنان خانهدار نداشت.
امانی, زکیه, بوستان, افسانه, رضاخانی, سیمیندوخت, اخوی, زهرا. (1393). اثربخشی آموزش مهارت های کنترل خشم بر سلامت عمومی زنان خانهدار. فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده, 1393(24), -.
MLA
زکیه امانی; افسانه بوستان; سیمیندوخت رضاخانی; زهرا اخوی. "اثربخشی آموزش مهارت های کنترل خشم بر سلامت عمومی زنان خانهدار". فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده, 1393, 24, 1393, -.
HARVARD
امانی, زکیه, بوستان, افسانه, رضاخانی, سیمیندوخت, اخوی, زهرا. (1393). 'اثربخشی آموزش مهارت های کنترل خشم بر سلامت عمومی زنان خانهدار', فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده, 1393(24), pp. -.
VANCOUVER
امانی, زکیه, بوستان, افسانه, رضاخانی, سیمیندوخت, اخوی, زهرا. اثربخشی آموزش مهارت های کنترل خشم بر سلامت عمومی زنان خانهدار. فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده, 1393; 1393(24): -.